REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO rolki-wozki.pl


POSTANOWIENIA WSTĘPNE oraz DEFINICJE
1. Regulamin określa zasady korzystania przez Klientów, będących konsumentami ze sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę pod adresem internetowym rolki-wozki.pl, w szczególności zasady dokonywania Zamówień, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klientów ceny za produkty, uprawnienia Klientów do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
2. Regulamin, w zakresie zmian wprowadzonych przez ustawę o prawach konsumenta obowiązuje dla umów zawartych po 24 grudnia 2014 r. Dla umów zawartych przed tym dniem nadal obowiązujący jest regulamin dostępny pod adresem internetowym rolki-wozki.pl
3. Sprzedawca - Zbigniew Jarguz, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Zbigniew Jarguz MEGA, wpisany 29 grudnia 2011 r. przez Wójta Gminy Porąbka do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, któremu nadano numer identyfikacji podatkowej (NIP) 5471502287 oraz numer REGON 241015839.
4. Adresem Sprzedawcy, pod którym prowadzone jest jego przedsiębiorstwo oraz adresem, na który kierowana powinna być korespondencja jest adres ul. Sportowa 43, 43-356 Kobiernice. Numery telefonów do przedsiębiorstwa Sprzedawcy to (33) 4454155 oraz 605 109 073.
Klient może również kontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem faxu (33) 4454136.
Sprzedający będzie się kontaktował z Klientem za pośrednictwem podanego przez niego w formularzu Zamówienia adresu poczty elektronicznej.
5. Umowa – umowa sprzedaży zawierana przez Klienta w wyniku dokonania Zamówienia, tj. w konsekwencji kliknięcia na końcu procedury dokonywania Zamówienia przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
6.    Korzystanie ze sklepu możliwe jest pod warunkiem posiadania przez Użytkownika
a)     komputera lub innego urządzenia z dostępem do sieci Internet i następujących przeglądarek internetowych (z włączoną obsługą plików cookies)
- Internet Explorer w wersji nie starszej niż 7.0,
- Mozilla Firefox w wersji nie starszej niż 3.0,
- Google Chrome,
- Opera,
-Safari
b)    aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).

ZASADY DOKONYWANIA PŁATNOŚCI i DOSTAW
1. Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Do ceny produktu należy doliczyć koszt dostawy (Cena), który określony jest w cenniku dostaw, stanowiącym rolki-wozki.pl znajdującym się poniżej. Koszt dostawy uzależniony jest od sposobu dostawy wybranego przez Klienta.
2. Wciskając przycisk „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”  Klient potwierdza, że składa zamówienie oraz że wie, iż zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty Ceny.
3. Po zawarciu Umowy Klientowi zostanie wysłane na adres e-mail podany przy rejestracji potwierdzenie jej zawarcia oraz dodatkowo, po uiszczeniu pełnej Ceny potwierdzenie utrwalone w formie pisemnej - papierowej, dołączone do wysłanego produktu.
4. Sprzedawca dostarczy produkt najpóźniej w terminie 4  dni od dnia pełnego uiszczenia przez Klienta Ceny i po definitywnym przyjęciu jej do realizacji, mając na uwadze postanowienia działu

UPRAWNIENIE SPRZEDAWCY DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY. Przez uiszczenie Ceny rozumie się uznanie jej kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
5. Klient zobowiązany jest do zapłaty za dokonane Zamówienie w terminie 7 dni od dnia złożenia ostatniej dyspozycji dokonania Zamówienia.  
6. Adresem dostarczenia produktu może być tylko miejsce znajdujące się Polsce.
7. Sprzedawca zastrzega sobie własność rzeczy sprzedanej (produktu) aż do pełnego uiszczenia Ceny (zgodnie z art. 589 Kodeksu Cywilnego).

POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE i ROZSTRZYGANIE SPORÓW
1. Przedsiębiorca ma obowiązek dostarczenia produktu wolnego od wad.
2. Klient jest uprawniony do zgłoszenia Reklamacji dot. dokonanego Zamówienia.
3. Reklamacja może być wniesiona – wedle wyboru Klienta – pisemnie na adres ul. Sportowa 43, 43-356 Kobiernice lub drogą e-mailową na adres biuro@mega-kolka.pl.
4. Sprzedawca odniesie się na reklamację w wiadomości mailowej wysłanej na adres mailowy Klienta podany przy rejestracji w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
4. Reklamacja powinna zawierać
a. imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz adres e-mail Klienta,
b. datę zawarcia Umowy oraz jej przedmiot (zamówiony produkt),
c. precyzyjny opis wad ze wskazaniem żądania Klienta,
d. wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
5. Niezależnie procedury reklamacyjnej Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji. W szczególności może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz zwracając się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej.

UPRAWNIENIE KLIENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Klient jest uprawiony do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych poniżej w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie produktu.
2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład w formie pisma wysłanego pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Odstąpienie może być dokonane w szczególności przez wypełnienie formularza, stanowiącego załącznik nr 1 do regulaminu, znajdujący się poniżej.
3. Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Klient może również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na adres biuro@mega-kolka.pl. W takim wypadku Klientowi zostanie niezwłocznie przesłane drogą elektroniczną potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy.
4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy Klientowi zwrócone zostaną wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od umowy.
6. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; Klient w każdym przypadku nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Produkt powinien być odesłany lub przekazany Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle produkt przed upływem terminu 14 dni.
9. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu. W przypadku produktów, które nie mogą być odesłane w zwykłym trybie w szczególności ze względu na ich gabaryty koszt odesłania produktu będzie wyższy niż zwykła przesyłka pocztowa.
10. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

UPRAWNIENIE SPRZEDAWCY DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Jeżeli Sprzedawca nie może zrealizować umowy z tego powodu, że zamówiony produkt nie jest dostępny, może on odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. W takim wypadku umowę uznaje się za niezawartą . Oświadczenie o odstąpieniu może zostać wysłane również na maila podanego przez Klienta podczas rejestracji.
2. Jeżeli Sprzedawca nie może zrealizować umowy dot. produktu o właściwościach indywidualnie określonych przez Klienta, Sprzedawca może za zgodą Klienta spełnić świadczenie zastępcze, odpowiadające tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie lub w inny ustalony przez strony sposób.
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat [w tym miejscu przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, numer faksu i adres e-mail]
- Ja/My() niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących produkty() umowy dostawy następujących produkty() umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących produkty()o świadczenie następującej usługi()
- Data zawarcia umowy()odbioru()
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data